8 motorische spelletjes

1. Blazen naar de overkant!
Laat leerlingen in een ‘wedstrijdje’ hun plastic beker naar de overkant van de tafel blazen door middel van een rietje.
De leerkracht kan eventueel met tape een finishlijn maken.
Bron: http://tunstalltimes.blogspot.nl/2012/05/our-last-day-in-pictures.html

2. Blazen over lijntjes
Laat leerlingen door middel van een rietje een balletje (pluis balletje) over lijntjes blazen. Je kunt verschillende kleuren (en ook dikte) tape gebruiken.
Bron: http://handsonaswegrow.com/fun-kid-activity-lines-of-colored-tape/


3. Halen we de overkant?
Twee leerlingen moeten samen een bal naar de overkant zien te brengen.
Bron: http://www.parenting.com/gallery/18-fun-active-indoor-activities?view=home&pnid=108117

4. Bowlen met knikkers
Maak (met tape) een kleine bowlingbaan. Gebruik gummen, of andere voorwerpen die niet zwaar zijn, als kegels. Een grote knikker is de bowlingbal.
Bron: http://frugalfun4boys.com/2013/01/27/diy-marble-bowling-game/

5. Bowlen
De leerlingen moeten door middel van een balletje 10 wc rolletjes (dat zijn de kegels) omgooien.
Bron: http://www.thrive360living.com/2013/07/five-easy-and-fun-toilet-paper-roll-kid.html

6. Hoeveel punten kan ik gooien?
Teken met stoepkrijt een aantal cirkels (van klein naar groot). Iedere cirkel heeft een aantal punten. De leerlingen kunnen door middel van sponzen (of een ander voorwerp)proberen zoveel mogelijk punten te scoren.
Bron: http://www.mamaslikeme.com/2012/07/fun-water-games-for-kids.html

7. Hoeveel voorwerpen moeten er in elk vakje?
Teken een aantal vakjes (op de foto zijn het er 5). Elk vakje heeft een cijfer. Laat leerlingen samen bepalen hoeveel voorwerpen er in elk vakje moeten. Leuk om te combineren met herfst!
Bron: http://jen-peacefulparenting.blogspot.ca/2012/05/were-back-update-on-math-learning-and.html

8. Spring in de goede cirkel.
Teken met stoepkrijg een groot aantal gekleurde cirkels. Noem een kleur en laat je leerlingen in de juiste cirkels springen. Als je bijvoorbeeld rood zegt, dan moeten alle leerlingen zo snel mogelijk een rode cirkel opzoeken.
Het is verstandig om dit met een aantal leerlingen (bijv. 4) te doen en niet met een te grote groep.
Bron: http://www.littlehandsbigwork.com/2010/03/fun-side-walk-games.html

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.